De ce documente ai nevoie pentru schimbarea buletinului sau a cărții de identitate? Ghid pentru 2025

Redactia | Publicat: 18.06.2025 11:07 | Actualizat: 18.06.2025 16:08
Schimbarea cărții de identitate se face fie la expirarea documentului, la schimbarea domiciliului ori la modificarea unor date cu caracter personal.
În 2025, legislația pentru eliberarea unui nou buletin de identitate este similară cu cea din anii trecuți, însă este esențial să mergeți informați la ghișeu, având toate documentele necesare asupra voastră.
Când trebuie să îți schimbi cartea de identitate?
Există mai multe situații, după cum urmează: atunci când expiră valabilitatea, în cazul pierderii, furtului ori a distrugerii, la schimbarea numelui după căsătorie, divorț, hotărâre judecătorească, la schimbarea domiciliului, la împlinirea vârstei de 14 ani, atunci când are loc prima emitere, ori atunci când persoana nu mai corespunde fizic cu fotografia realizată pentru buletin.
Pentru a-ți fie eliberată o nouă carte de identitate, va trebui să te adresezi serviciului public comunitar de evidență a persoanelor de care aparții. Iar în cazul orașelor mari de la noi din țară este necesară programarea în prealabil în online, iar în alte zone se poate face programare pe loc.
În funcție de motivul pentru care ai nevoie de schimbarea cărții de identitate, lista documentelor poate varia, după cum urmează:
- Cerere pentru eliberarea actului de identitate – formularul se completează la ghișeu sau online, acolo unde este disponibilă această avriantă.
- Actul de identitate expirat, deteriorat sau declarat pierdut/furat – în cazul în care acesta există; dacă a fost pierdut sau furat, se va menționa asta în declarația pe proprie răspundere.
- Certificatul de naștere (original și copie).
- Certificatul de căsătorie / hotărârea de divorț (original și copie) – dacă este cazul.
- Certificatul de deces al soțului/soției (original și copie) – dacă este cazul.
- Documentul care face dovada adresei de domiciliu – care poate fi un contract de proprietate, un contract de închiriere înregistrat, o declarație notarială de luare în spațiu sau un act de vânzare-cumpărare.
- Acordul scris al proprietarului spațiului de locuit – dacă solicitantul nu este titularul locuinței.
- Chitanța care dovedește plata taxei pentru emiterea buletinului – în prezent, această taxă este inclusă în serviciile oferite la ghișeu în multe primării, dar pot exista excepții.
Cât costă să îți schimbi buletinul?
Ei bine, în 2025, nu se percep taxe pentru acest serviciu, însă există anumite zone în care există o sumă simbolică. Termenul de eliberare variază de la 7 la 15 zile lucrătoare.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











