Se preconizează o nouă grevă la metrou! Angajații Metrorex refuză să mai lucreze
Ene Valentina | Publicat: 25.10.2024 15:18 | Actualizat: 25.10.2024 17:24
Situația de la Metrorex pare să se îndrepte spre o criză fără precedent, după ce contractul colectiv de muncă al angajaților a expirat la 1 octombrie, iar negocierile pentru semnarea unui nou document au eșuat în repetate rânduri.
În fața acestei situații, liderul de sindicat de la Metrorex a anunțat că în lipsa unei soluții, se va ajunge la o grevă generală în două săptămâni. Aceasta ar putea genera o amplă perturbare a traficului în București, dat fiind că rețeaua de metrou reprezintă un element esențial al mobilității zilnice pentru sute de mii de călători.
Se preconizează o nouă grevă la metrou
Liderul de sindicat susține că a trimis încă de la 31 iulie o adresă către conducerea Metrorex, prin care solicita începerea negocierilor pentru noul contract colectiv de muncă, însă se pare că prioritățile conducerii nu au inclus acest aspect esențial. Sindicatul atrage atenția asupra faptului că ultima grevă generală la metrou a avut loc în 2009, iar ceea ce s-a întâmplat în 2021, când circulația a fost oprită temporar, nu a fost considerată o grevă propriu-zisă, ci mai degrabă o „întrerupere voluntară a lucrului” din partea angajaților.
Acum, pe fondul eșecului în negocierile pentru noul contract de muncă, sindicaliștii se pregătesc de o mobilizare mai amplă și susțin că nu vor ceda de data aceasta. Dacă în decurs de două săptămâni nu se ajunge la o înțelegere satisfăcătoare, greva generală va deveni inevitabilă, potrivit liderilor de sindicat.
Revendicările sindicaliștilor de la Metrorex
Sindicaliștii au prezentat o listă clară de revendicări pe care doresc să le vadă incluse în noul contract colectiv de muncă. Aceștia solicită:
- Condiții mai bune de muncă, considerând că nivelul actual nu este satisfăcător și că personalul de la metrou lucrează în condiții dificile;
- O mai bună finanțare a companiei, pentru a putea susține funcționarea eficientă și în siguranță a transportului subteran;
- Angajarea de personal suplimentar, dat fiind că actualul deficit de personal face ca sarcinile să fie distribuite inechitabil și epuizant pentru angajații existenți;
- Asigurări de serviciu și de sănătate, elemente pe care le consideră esențiale pentru siguranța lor și pentru prevenirea incidentelor de muncă.
Aceste revendicări subliniază, de fapt, o realitate pe care angajații o consideră inacceptabilă și pe care ar dori să o vadă remediată printr-un contract de muncă stabil și printr-o finanțare corectă din partea autorităților.
Impactul potențial asupra călătorilor și orașului
O grevă generală la metrou ar putea paraliza în mare parte capitala României. Zilnic, zeci de mii de bucureșteni folosesc rețeaua de metrou pentru a ajunge la locul de muncă, la școală sau în alte destinații esențiale. Blocarea circulației ar putea pune o presiune enormă pe celelalte mijloace de transport în comun, dar și pe infrastructura rutieră deja aglomerată.
Această criză este și un semnal de alarmă cu privire la susținerea unui serviciu public esențial pentru un oraș de dimensiunea Bucureștiului. În contextul în care Bucureștiul este unul dintre orașele europene cu cel mai aglomerat trafic, greva Metrorex ar fi o provocare logistică majoră, iar efectele acesteia s-ar putea extinde și asupra economiei locale, afectând fluxul zilnic de forță de muncă.
În acest context, nevoia de dialog și de soluții viabile devine mai evidentă ca niciodată. Responsabilitatea cade atât asupra conducerii Metrorex, cât și asupra autorităților care ar trebui să susțină dezvoltarea unui serviciu de transport public stabil și bine finanțat. O soluționare rapidă ar putea preveni greva generală și ar asigura continuitatea unui serviciu public vital pentru bucureșteni.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.