Cum poți obține o adeverință de vechime? Pașii pe care trebuie să-i urmezi în 2025

Redactia | Publicat: 29.07.2025 12:50
Un document esențial este adeverința de vechime în muncă și este necesar în situațiile în care trebuie dovedită experiența profesională.
Vorbim despre situații precum realizarea dosarului de pensie, angajări noi sau chiar concursuri. Procedura este una clară și este foarte important să afli care sunt actele necesare și unde va trebui să te adresezi în cazul în care ai nevoie de o adeverință de vechime.
Acest document focial are rolul de a atesta perioadele în care o persoană a fost angajată în mod legal, având contract de muncă. Se emite de către angajatori, foste firme, ori instituții publice, dacă vorbim despre situația în care respectiva comăanie nu mai există.
Cum se obține adeverința de vechime în 2025?
Cei care își schimbă locul de muncă și sunt obligați pentru interviu să demonstreze experiența acumulată, pensionarii care doresc reclacularea pensiei ori pur și simplu completarea documentației pentru dosarul de pensie, persoanele care participă la diverse concursuri sau examene ce au drept criteriu o experiență relevantă în domeniu vor trebui să parcurgă următorii pași.
Va trebui să vă prezentați la fostul angajat sau chiar actualul, în funcție de situație. Acesta va avea obligația să îți elibereze documentul solicitat, în timp util. În cazul în care respevctivul angajator a încetat activitatea, va trebui să te adresezi către Casa Națională de Pensii Publice, acolo unde sunt păstrate registrele salariaților și registrele de vechime, conform Revisal.
Pentru a putea solicita o adeverință care să ateste vechimea, va trebui să pregătești următoarele documente: o cerere scrisă către angajator, în care să soliciți eliberarea acesteia, actul de identitate, în original și copie, necesar pentru verificări, carnetul de muncă pentru a putea ajuta la verificarea perioadelor de muncă, în cazul în care încă îl mai deții, contractele de muncă ori alte documente care pot atesta perioadele lucrate. Și, dacă este cazul, documente justificative privind schimbarea angajatorului. Depui cererea împreună cu documentele, apoi va trebui să aștepți maximum 15 zile pentru eliberarea acesteia. În cazul CNPP, perioada poate fi prelungită, în funcție de complexitatea situației.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











