Un elev din Iași a reușit să își anuleze nota de 1 primită la muzică. Cum a fost posibil
Ene Valentina | Publicat: 28.10.2024 18:32 | Actualizat: 29.10.2024 09:30
Într-un caz neobișnuit din sistemul de educație românesc, un elev din clasa a VI-a de la un renumit colegiu din Iași a obținut în instanță anularea unei note controversate la muzică, după ce părinții săi au contestat decizia profesorului. Evenimentul a stârnit interesul publicului nu doar din cauza speței, ci și datorită implicațiilor asupra procesului de evaluare a elevilor.
Totul a început la ora de muzică, când elevul a primit nota 1 pentru o greșeală legată de scrierea notelor muzicale în portativ. Potrivit profesorului, greșeala a justificat notarea cu cea mai mică notă, însă părinții băiatului nu au fost de acord, considerând sancțiunea excesivă.
Un elev din Iași a reușit să își anuleze nota de 1 primită la muzică
În argumentarea lor, aceștia au subliniat că nota 1 se acordă, de regulă, în cazurile de fraudă sau de comportament necorespunzător, nu pentru o greșeală de cunoștințe.
După ce au cerut Inspectoratului Școlar Iași să reevalueze situația, răspunsul instituției a fost dezamăgitor pentru familie, căci decizia profesorului a fost confirmată și nota a rămas neschimbată. Nefiind mulțumiți cu această soluție, părinții au apelat la instanța de judecată. Aceștia, având experiență în domeniul justiției, au înaintat cazul către Tribunalul din Vaslui, susținând că fiul lor a fost nedreptățit.
Instanța a decis în favoarea elevului
Magistrații Tribunalului din Vaslui au analizat situația dintr-o perspectivă juridică și au concluzionat că elevul nu poate fi sancționat cu o notă atât de severă pentru o eroare ce ține de cunoștințe din anii anteriori. De altfel, părinții au susținut că scrierea notelor muzicale în portativ era o competență învățată în anul precedent, iar faptul că elevul a făcut o greșeală nu ar trebui să fie penalizat drastic, mai ales în lipsa unei tentative de fraudă sau rea-intenție.
Hotărârea instanței a fost una de anulare a notei, subliniind importanța unei evaluări corecte și proporționale. Totuși, decizia Tribunalului nu este definitivă, iar dosarul ar putea fi contestat. În ciuda acestui aspect, cazul a deschis un dialog despre echitatea și transparența evaluărilor în sistemul educațional românesc.
Statutul Elevului și dreptul la contestare
Cazul acesta se aliniază, în mod surprinzător, cu drepturile prevăzute în Statutul Elevului din 2024, document ce permite elevilor, prin intermediul părinților, să conteste notele primite în termen de cinci zile de la afișarea acestora. În situațiile în care se consideră că nota este nejustificată, elevii pot înainta o cerere scrisă conducerii școlii pentru reevaluare.
Conform regulamentului, directorul școlii trebuie să numească alți doi profesori specializați, care nu predau acea clasă, pentru a reevalua lucrarea. Dacă nu există profesori suficienți în școală, directorul poate solicita inspectoratului aducerea unor evaluatori externi.
Această prevedere este menită să ofere elevilor un drept la o evaluare obiectivă, eliminând riscul de a fi penalizați disproporționat. În acest context, elevul din Iași și familia lui au ales o cale mai puțin convențională, însă legală, prin recurgerea la instanță.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.