Timpii de acces către serviciul 112 ar putea fi scurtați. Anunțul făcut de STS
Gabriela Gogu | Publicat: 10.09.2024 11:11 | Actualizat: 10.09.2024 14:21
Timpii de acces către serviciul de urgență 112 ar putea fi scurtați. Funcționalitatea intordusă de Serviciul de Telecomunicații Speciale oferă o mai bună fiabilitate în localizarea apelurilor de urgență.
Serviciul de Telecomunicații Speciale împreună cu o parte din operatorii publicii de comunicații electronice mobile au configurat și testat cu succes VoLTEEmergencyCall.
Timpii de acces către serviciul de urgență 112 ar putea fi scurtați
Aceasta reprezintă cea mai nouă funcționalitate implementată pentru apelarea Serviciului de Urgență 112. Momentan se află în proiect pilot, însă urmează să fie operaționalizată la nivel național, relatează news.ro.
”Tehnologia VoLTE aduce o serie de îmbunătăţiri pentru primirea şi procesarea comunicaţiilor de urgenţă efectuate la 112 de pe telefoane mobile, însemnând reducerea timpilor pentru transferul apelurilor de la cetăţeni către Serviciul de urgenţă 112 şi informaţii de localizare mai fiabile şi mai precise. Pentru operaţionalizarea acestei noi facilităţi, în prima etapă, specialiştii şi inginerii STS şi ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcţionarea sistemului, în laborator şi prin trafic simulat în diferite condiţii, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile şi adaptând permanent configuraţiile pe baza datelor de trafic astfel generate”, se arată în comunicatul de presă emis de STS.
Activități pilot pentru a testa VoLTE
În prezent se realizează activități pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgență realizate prin VoLTE. Testele au indicat o scădere a timpului în care un apel de urgență ajunge în sistemul 112, dar și o îmbunătățire a informațiilor de localizare.
”VoLTEEmergencyCall va fi operaţionalizat la nivel naţional pentru toate reţelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configuraţiile specifice, iar activităţile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcţionarea optimă. În prezent, Digi România şi Orange se află într-un stadiu avansat de configurare şi testare a acestei noi facilităţi”, se mai arată în comunicat.
Ce condiție trebuie să îndeplinească cetățenii pentru a avea parte de noua tehnologie a STS
Cetățenii nu vor fi nevoiți să facă acțiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de Urgență 112. Singura condiție este ca telefonul mobil să dispună de acest tip de serviciu.
Tehnologia permite utilizarea rețelelor IP pentru realizarea apelului de urgență, respectiv pentru conectarea directă cu 112. Permite totodată transmiterea de informații îmbunătățite de localizare a apelului, cu arii de acoperire mai restrânse, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date pe durata acestui tip de apel.
”Activarea acestei facilităţi a însemnat un proces complex de adaptare a reţelelor de comunicaţii mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât şi al arhitecturilor existente, precum şi aplicarea unor noi configuraţii la nivelul Serviciului de urgenţă 112. De asemenea, au fost realizate documentări tehnice aprofundate, au fost propuse soluţii care au fost evaluate, respectiv validate şi, nu în ultimul rând, a fost completată legislaţia naţională în domeniu, inclusiv la nivelul normelor tehnice emise de ANCOM”, se precizează în comunicat.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.