Trei companii au fost amendate de Consiliul Concurenței pentru înțelegeri privind stabilirea prețului de vânzare a produselor din tutun
Galerie foto (1 fotografii): Trei companii au fost amendate de Consiliul Concurenței pentru înțelegeri privind stabilirea prețului de vânzare a produselor din tutun
Redactia | Publicat: 17.12.2025 14:35 | Actualizat: 17.12.2025 14:35
Consiliul Concurenței a anunțat, miercuri, că a amendat trei companii cu 135 de milioane de lei, pentru înțelegeri anticoncurențiale privind prețul de vânzare a produselor din tutun.
Potrivit Consiliului Concurenței, au fost amendate companiile Philip Morris Trading SRL, cu 78.688.820 de lei, Interbrands Orbico SRL, cu 52.118.418 de lei și Mediaposte Hit Mail SA, cu 4.451.897 de lei.
În urma unei investigații, autoritatea de concurență a constatat că între Philip Morris Trading SRL și distribuitorii Interbrands Orbico SRL și Mediaposte Hit Mail SA existau înțelegeri care vizau fixarea prețurilor de revânzare pentru produsele din tutun încălzit IQOS ale Philip Morris.
Cum s-ar fi stabilit prețurile de vânzare a produselor IQOS. ”Afectează consumatorii”
Consiliul Concurenței a precizat că erau stabilite prețurile la care produsele IQOS urmau să fie revândute clienţilor, precum și discounturile aplicate în cadrul promoţiilor derulate de către Interbrands Orbico SRL în insulele (standurile) IQOS și de către Mediaposte Hit Mail SA pe site-ul iqos.ro.
De asemenea, campaniile promoționale ale distribuitorilor puteau fi derulate doar cu aprobarea furnizorului, atât în insulele IQOS, cât și pe site-ul iqos.ro.
„Fiecare companie trebuie să își stabilească independent politica comercială, nu prin înțelegeri cu partenerii. Prin fixarea prețurilor de revânzare și stabilirea nivelului discounturilor s-a restricționat libertatea partenerilor comerciali de a-și stabili singuri prețul, ceea ce, în final, afectează consumatorii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Interbrands Orbico SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenței şi a primit o reducere a amenzii.
Legea concurenței interzice orice înțelegeri între companii și practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurența pe piața românească, în special cele care stabilesc, direct sau indirect, prețuri de cumpărare ori de vânzare sau orice alte condiții de tranzacționare.
Deciziile Consiliului Concurenței sunt executorii, iar amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancționare a autorității de concurență și execută amenzile.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite






