Cum să îţi faci paşaport în 2024? Ghidul complet
Redactia | Publicat: 16.03.2024 13:56 | Actualizat: 16.03.2024 14:07
Procedura de obţinere a paşaportului este una relativ simplă în 2024, aveţi nevoie de o serie de documente şi să achitaţi o taxă.
Odată ce veţi avea la dispoziţie toate actele solicitate şi veţi achita taxele va trebui doar să vă prezentaţi la direcţia paşapoarte. Aveţi inclusiv posibilitatea de a plăti taxele online pentru a evita statul la cozi.
Ce acte sunt necesare pentru eliberarea unui paşaport, în 2024?
Aveţi nevoie de o carte de identitate în original, documentul sau chitanţa care să ateste faptul că aţi achitat taxa pentru paşaport, precum şi paşaportul anterior, în cazul în care acesta există.
Pentru copiii cu vârsta de până în 14 ani, procedura diferă puţin, iar lista de acte necesare trebuie să conţină:
- certificatul de naştere al copilului, în original;
- actele de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, în original;
- dovada achitării taxelor pentru paşaport, completate pe numele minorului, în original;
- paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte, aceasta trebuie însoţită și de o procură de împuternicire din partea celuilalt părinte sau alte acte, după caz.
Cât costă să îţi faci paşaport, în 2024?
Vârsta solicitantului, dar şi tipul de paşaport de care aveţi nevoie duce la taxe diiferite pentru eliberarea paşaportului. Astfel, pentru un paşaport simplu electronic, persoanele cu vârsta de până în 12 ani plătesc 234 lei, iar cei de peste 12 ani vor trebui să achite 258 lei. Un paşaport simplu temporar costă 96 lei, indiferent de vârsta.
Taxele pentru eliberarea paşaportului se pot achita atât online, prin accesarea platformei Ghişeul.ro, dar şi la casieriile CEC Bank sau la staţiile de plată de tip Selfpay din partea CEC Bank.
Pe documentul de plată pe care îl veţi prezenta la direcţia de paşapoarte va trebui să scrieţi numele, prenumele şi CNP-ul beneficiarului, tipul de paşaport pe care îl solicitaţi, suma plătită, precum şi contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului judeţului, ori municipiul Bucureşti, după caz, unde este depusă cererea de eliberare a paşaportului.
Ce valabilitate are paşaportul?
Paşaportul simplu electronic are o valabilitate de 5 ani pentru persoanele cu vârsta între 12 şi 18 ani, 3 ani pentru copiii până în 12 ani şi 10 ani pentru persoanele majore.
Paşaportul temporar se eliberează cu o valabilitate de 12 luni şi durează până la 15 zile lucrătoare până la primirea lui.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.