Concedieri în masă în industria auto. Unul dintre cei mai mare giganți de pe piață își trimite oamenii acasă
Ene Valentina | Publicat: 28.10.2024 15:12 | Actualizat: 28.10.2024 15:30
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a făcut un anunț care a stârnit valuri de reacții în industria auto și în rândul angajaților. Confruntându-se cu provocări financiare și de piață, gigantul german a decis să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile și a-și păstra competitivitatea.
Printre măsurile anunțate se numără închiderea a cel puțin trei uzine din Germania și reducerea numărului de angajați, decizie ce ar putea afecta zeci de mii de muncitori.
Volkswage va lua măsuri drastice
Comitetul de întreprindere al companiei, prin vocea președintelui Daniela Cavallo, a descris acest plan drept unul „istoric” și a avertizat că toate fabricile din Germania sunt în pericol, fără a preciza exact care dintre acestea vor fi închise.
„Acesta este planul prin care cel mai mare grup industrial german vrea să demareze operațiunea de lichidare din Germania”, a declarat Cavallo, subliniind seriozitatea măsurilor și consecințele asupra economiei germane.
Pe lângă închiderea fabricilor, planul de restructurare include și o diminuare cu 10% a salariilor pentru toți angajații Volkswagen din Germania, precum și înghețarea acestor venituri pentru perioada 2025-2026. Aceste măsuri, conform comitetului de întreprindere, sunt o dovadă a efortului managementului de a-și atinge obiectivele de reducere a costurilor, într-un context de piață dificil.
Compania se confruntă cu scăderea cererii în piețe cheie, precum China și Europa, iar concurența tot mai acerbă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice pune presiune pe Volkswagen pentru a rămâne relevantă. În plus, tranziția mai lentă decât se preconizase către vehiculele electrice a afectat de asemenea afacerea, în condițiile în care mulți producători auto globali investesc masiv în acest domeniu pentru a satisface cerințele de mediu și preferințele în schimbare ale consumatorilor.
Firma se va muta din Germania
Planul de restructurare nu se oprește însă doar la reduceri de personal și salarii. Volkswagen are de gând să transfere anumite departamente și activități de producție în afara Germaniei, fapt ce poate afecta și mai mult economia locală și comunitățile dependente de industria auto. Cavallo a subliniat că măsurile propuse nu sunt simple tactici de negociere, ci reprezintă o decizie fermă a echipei manageriale, ceea ce amplifică tensiunile între sindicate și conducere.
Conflictul dintre sindicate și managementul Volkswagen s-a intensificat, pe măsură ce ambele părți au conștientizat gravitatea situației economice a grupului auto. Daniela Cavallo a subliniat că, deși sindicatele și conducerea au o înțelegere comună asupra problemelor cu care se confruntă compania, acestea nu sunt pe aceeași lungime de undă când vine vorba de soluții. „Nu suntem departe când vine vorba de analizarea problemelor, dar suntem foarte departe când vine vorba de răspunsul la probleme”, a spus Cavallo, sugerând divergențele profunde în privința strategiei de redresare.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.