Andi Cristea dezvăluie o practică abuzivă Uber și Bolt. Europarlamentarul povestește cum clienții sunt păcăliți să plătească taxe de anulare

Ene Valentina | Publicat: 12.06.2025 17:05 | Actualizat: 12.06.2025 17:11
Europarlamentarul Andi Cristea este invitatul special al ediției din 13 iunie 2025 a podcastului I AM MEDIA, moderat de jurnalistul Victor Vrînceanu. Într-un dialog deschis, Cristea a vorbit despre o problemă des întâlnită de mulți utilizatori ai aplicațiilor de transport urban, precum Uber și Bolt, dar dintr-o perspectivă mai puțin cunoscută – aceea a unui europarlamentar aflat frecvent în drum spre instituțiile europene.
- Ediția 26 a podcastului I AM MEDIA cu Andi Cristea poate fi urmărită, vineri, 13 iunie, de la ora 19:00, pe canalul oficial de YouTube iAMnews.ro.
Andi Cristea vorbește despre problemele pe care le întâmpină cu firmele de ridesharing
Europarlamentarul Andi Cristea a descris un comportament frustrant și repetitiv observat în special în orașele Bruxelles și Strasbourg, acolo unde își desfășoară activitatea parlamentară. Potrivit acestuia, șoferii Uber și Bolt confirmă cursa solicitată, însă aleg să nu se deplaseze spre client.
„Comandam mașina, îți confirmă cursa șoferul, dar nu vine la tine în mod voit. Se plimbă sau stă pe loc și te forțează să anulezi cursa”, a declarat Andi Cristea.
Această practică, semnalată de tot mai mulți utilizatori, vizează obținerea unei taxe de anulare plătite direct de client. Dacă anularea are loc după câteva minute de la acceptarea cursei, platformele pot percepe automat o taxă, iar șoferii sunt astfel recompensați pentru o cursă pe care, de fapt, nu au efectuat-o.
Victor Vrînceanu a intervenit în dialog, întrebându-l direct pe Cristea: „De ce?”, referindu-se la motivul real din spatele acestei practici.
„Pentru că el își primește un feed de anulare din banii tăi, că ai anulat cursa prea târziu”, a explicat europarlamentarul.
Astfel, fenomenul nu este unul întâmplător, ci pare a fi un comportament sistemic tolerat de platformele de transport, care nu verifică suficient activitatea șoferilor în timp real.
Impactul asupra utilizatorilor și soluții posibile
Problema ridicată de Andi Cristea aduce în atenție lipsa de reglementare fermă a aplicațiilor de tip ridesharing, mai ales în marile orașe europene. În lipsa unui control strict și a unor politici clare privind anulările și taxele, utilizatorii rămân vulnerabili în fața unor comportamente abuzive.
Este de așteptat ca o voce precum cea a lui Cristea, activ în Parlamentul European, să atragă atenția asupra acestei situații la nivel instituțional. Într-o perioadă în care digitalizarea serviciilor de transport crește, nevoia de protecție a consumatorului devine esențială.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.










Cele mai citite









