video Simona Chiș explică rolul Art Advisor-ului: “Suntem intermediari culturali între artă și public”
Galerie foto (1 fotografii): Simona Chiș explică rolul Art Advisor-ului: “Suntem intermediari culturali între artă și public”
Vlad Măntoiu | Publicat: 12.11.2025 19:39 | Actualizat: 12.11.2025 21:00
Episodul 4 al podcastului I AM MEDIA BUSINESS, realizat de Victor Vrînceanu, o are ca invitată pe Simona Chiș – Art Advisor și comisar de licitație al casei Artmark. Invitata a vorbit despre una dintre cele mai puțin cunoscute, dar esențiale profesii din lumea artei: cea de Art Advisor.
- Episodul 4 al podcastului I AM MEDIA BUSINESS, cu Simona Chiș, Art Advisor și comisar de licitație al casei Artmark, va fi disponibil pe canalul oficial de YouTube iAMnews.ro, vineri, 14 noiembrie, de la ora 19:00.
Despre rolul Art Advisor-ului: iubirea pentru artă, tradusă în cuvinte
În viziunea Simonei Chiș, acest rol are o misiune dublă, atât educarea publicului, cât și cultivarea unei relații autentice cu arta.
“Art Advisor-ul este cumva un intermediar cultural. Eu, împreună cu colegii mei, suntem șapte în echipa din București și încă cinci în țară, traducem acest limbaj vizual într-un limbaj accesibil publicului. Îi ajutăm pe iubitorii de artă și de frumos să dezvolte o relație durabilă cu arta”, a explicat Simona Chiș.
Invitata a subliniat că meseria de Art Advisor nu este deloc una ușoară, dar vine cu satisfacții profunde pentru cei care iubesc arta autentică: “Nu este o meserie ușoară, pentru că te constrânge, dar te constrânge în cel mai frumos mod posibil: să înveți continuu, să cercetezi, să te documentezi”, a adăugat Simona Chiș.
Artmark, un pilon al pieței de artă din România
Fondată în 2008, Artmark este prima casă de licitații de artă din România și o platformă majoră de promovare culturală. Cu o activitate centrată pe selecția, evaluarea și certificarea autenticității operelor de artă, Artmark a devenit un garant al calității și transparenței pe piața de profil.
Prin implicarea specialiștilor săi, între care se numără și Simona Chiș, compania a reușit să aducă arta mai aproape de publicul larg, să stimuleze interesul românilor pentru colecționarea operelor autentice și să creeze o piață reglementată și profesionistă.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




