exclusiv Diferențe uriașe între piața globală și cea românească de artă. Simona Chiș explică care sunt acestea
Galerie foto (1 fotografii): Diferențe uriașe între piața globală și cea românească de artă. Simona Chiș explică care sunt acestea
Vlad Măntoiu | Publicat: 13.11.2025 20:30 | Actualizat: 13.11.2025 20:34
În cea de-a patra ediție a podcastului I AM MEDIA BUSINESS, realizat de Victor Vrînceanu, Simona Chiș, Art Advisor și comisar de licitație al casei Artmark, a vorbit despre tranzacțiile internaționale de artă și diferențele dintre piața globală și cea românească.
- Episodul 4 al podcastului I AM MEDIA BUSINESS, cu Simona Chiș, Art Advisor și comisar de licitație al casei Artmark, va fi disponibil pe canalul oficial de YouTube iAMnews.ro, mâine, 14 noiembrie, de la ora 19:00.
Brâncuși pe primul loc în topul internațional
În discuția despre piața de artă globală, Simona Chiș a subliniat că mărețul Constantin Brâncuși rămâne artistul român cu cele mai mari recorduri internaționale.
“Pe primul loc, categoric, ar fi Constantin Brâncuși, cu o sculptură care s-a adjudecat la New York cu peste 60 de milioane de euro”, a explicat Simona Chiș.
Expertul Artmark a amintit și de alți artiști avangardiști care ating sume impresionante la nivel global: Victor Brauner și Hedda Sterne.
“Victor Brauner, dacă s-a vândut la Paris cu peste un milion de euro, la noi în țară, cea mai scumpă lucrare a fost undeva la peste 100.000 de euro. Hedda Sterne, iarăși o altă artistă, care s-a vândut cu 700.000 de euro la New York. Sunt foarte mulți artiști care înregistrează sume semnificative pe piața internațională”, a adăugat invitata lui Victor Vrînceanu.
Diferența dintre piața internațională și cea românească
Victor Vrînceanu a remarcat diferența uriașă între valorile internaționale și cele din România: “Da, dar este o diferență mare față de Brâncuși. Brâncuși e incredibil!”
Simona Chiș a explicat, în cadrul podcastului, că această diferență de valoare a operelor de artă se datorează atât istoricului colecțiilor, cât și gradului de educație și maturitate a pieței.
“Aceiași artiști care sunt tranzacționați cu milioane pe piețele internaționale se regăsesc și la noi, dar există o diferență foarte mare”, a spus aceasta.
Fondată în 2008, Artmark este prima casă de licitații de artă din România, care prin activitatea sa, a reușit să aducă publicului românesc acces la opere valoroase, educând colecționarii și stimulând în același timp interesul pentru artă autentică.
Simona Chiș, alături de colegii săi, contribuie la construirea unei punți între piața românească și cea internațională, explicând diferențele de valoare și oferind contextul cultural necesar înțelegerii operelor de artă.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




