Schimbare carte de identitate. De ce acte ai nevoie, în 2024
Ştefan Cojocaru | Publicat: 15.03.2024 10:42 | Actualizat: 15.03.2024 10:52
Schimbarea cărţii sau a buletinului de identitate se face din mai multe motive. Fie a fost pierdut, cel vechi a expirat ori din cauză că a fost schimbată adresa sau numele titularului.
Conform regulamentului Uniunii Europene, din 2021 românii pot alege să îşi schimbe cartea de identitate veche cuu una biometrică sau cu cip, ce va conţine o serie de informaţii în plus faţă de cele vechi. Vorbim despre imaginea feţei, dar şi semnătura digitală şi amprentarea a două degete. Este total facultativ, iar românii pot opta pentru acest tip de carte de identitate numai în cazul în care doresc.
Lista de acte pentru schimbarea unui permis expirat
Procedura de schimbare a buletinului în cazul în care acesta a expirat este una relativ simplă şi va trebui să ai asupra ta următoarele documente:
- Cerere pentru eliberare buletin
- Certificatul de naștere, original și copie
- Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
- Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
- Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
- Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
- Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate
Dacă precedentul buletin sau carte de identitate a fost deteriorat, pierdut sau furat, vei avea nevoie de mai multe documente atunci când te prezinţi la ghişeu:
Acte necesare pentru schimbarea unei cărţi de identitate deteriorate
- Cerere de eliberare buletin
- Certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie)
- Certificatele de naștere a copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz (original și copie);
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
- Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
- Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie). Dacă solicitantul nu este proprietarul din acte al spaţiului unde se stabileşte domiciliul în act, atunci va trebui să fie prezent la ghişeu şi proprietarul de drept, având asupra lui şi un act de identitate în original, valabil.
- Un document oficial pentru certificarea identității (pașaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, cu fotografie de dată recentă) – original și copie
- Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.