Tragedie pe Fluviul Galben. Un pod s-a rupt în timpul lucrărilor. Patru persoane sunt încă dispărute

Ene Valentina | Publicat: 23.08.2025 17:21 | Actualizat: 23.08.2025 17:25
Un grav accident de muncă a avut loc sâmbătă în provincia Qinghai din nord-vestul Chinei, unde o parte dintr-un pod feroviar aflat în construcție peste Fluviul Galben (Yangtze) s-a prăbușit. Incidentul, produs în jurul orei 3 dimineața, a dus la moartea a cel puțin 12 muncitori și la dispariția altor patru, potrivit presei de stat chineze.
Potrivit agenției Xinhua, tragedia s-a produs în timpul unei operațiuni de tensionare a cablurilor de oțel care susțineau structura. În momentul accidentului, 16 muncitori se aflau pe șantierul podului, aflat la granița dintre comitatul Jainca, din prefectura autonomă tibetană Huangnan, și comitatul autonom Hualong Hui, din Haidong.
Au loc operațiuni masive de căutare a victimelor
Autoritățile chineze au mobilizat resurse impresionante pentru găsirea celor patru dispăruți și pentru salvarea supraviețuitorilor. Peste 806 salvatori, sprijiniți de 91 de vehicule, 27 de ambarcațiuni, un elicopter și cinci roboți, participă la căutări. În plus, șase spitale din zonă au deschis secții speciale de urgență pentru a primi victimele.
Imaginile aeriene difuzate de televiziunea chineză arată cum o mare parte din arcul curbat al podului lipsește, iar resturile metalice îndoite atârnă deasupra apei.
Podul feroviar face parte din calea ferată Sichuan-Qinghai și este considerat unul dintre proiectele de infrastructură majore ale Chinei. Are o lungime totală de 1.596 de metri, iar vârful arcului său ajunge la 130 de metri deasupra apei – echivalentul unui bloc de 40 de etaje. Platforma pe care urma să circule trenul era amplasată la 55 de metri deasupra nivelului Fluviului Galben.
Structura era primul pod feroviar cu arc din oțel construit peste Fluviul Galben, un proiect cu o complexitate tehnică ridicată. Turnurile de cablu, fiecare cântărind 1.800 de tone, fuseseră finalizate în luna iunie, iar partea principală a podului urma să fie conectată până la sfârșitul lunii august.
Forța maximă a cablurilor laterale ajungea la 1.161 de tone metrice – echivalentul a 750 de autoturisme – ceea ce făcea ca orice defecțiune sau greșeală tehnică să aibă consecințe dramatice.
Autoritățile chineze au deschis o anchetă pentru a stabili cauza exactă a prăbușirii. Primele informații arată că ruptura s-ar fi produs în momentul tensionării cablurilor de susținere, etapă crucială pentru stabilitatea întregii structuri.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











