India intră din nou în doliu! Un elicopter cu 8 persoane la bord, printre care și un bebeluș, s-a prăbușit în această dimineață

Ene Valentina | Publicat: 15.06.2025 11:20 | Actualizat: 15.06.2025 12:50
Un elicopter de tip Bell 407 aparţinând operatorului privat Aryan Aviation s-a prăbuşit duminică dimineaţă, 15 iunie, în statul indian Uttarakhand, la scurt timp după ce a decolat de la altarul Kedarnath spre Gaurikund. Aflată într-o misiune charter pentru pelerini hinduși, aeronava s-a izbit de un versant împădurit aflat la circa 3 600 m altitudine, la ora locală 05:30 (03:00, ora României).
Toate cele şapte persoane de la bord – pilotul, patru adulţi, o adolescentă de 14 ani şi un copil de 18 luni – au murit pe loc, corpurile fiind carbonizate de incendiul izbucnit imediat după impact, potrivit echipelor de la State Disaster Response Force prezente la faţa locului.
O altă tragedie aviatică lovește India
Primele date ale anchetei indică drept cauză probabilă condiţiile meteo extrem de schimbătoare din masivul Garhwal: ceaţă densă, rafale puternice dinspre crestele Himalayei şi ploaie îngheţată. Controlorii de trafic aerian de la helipadul Kedarnath au confirmat că pilotul a decolat într-un „fereastră” de vizibilitate scurtă, iar după două minute a semnalat prin radio turbulenţe severe şi pierdere de altitudine.
În lipsa unui sistem de avertizare anticoliziune cu teren (TAWS) – încă opţional pentru zborurile turistice în regiune – cabina a lovit coama muntelui înainte ca pilotul să poată întoarce spre vale.
Tragedia survine la doar câteva zile după catastrofa zborului AI 171 de la Ahmedabad, iar seria neagră readuce în prim-plan siguranţa transportului aerian în India. Numărul mare de accidente din zona Kedarnath nu este întâmplător: aici, între lunile mai şi octombrie, circulă zilnic până la 70 de zboruri charter destinate pelerinilor care evită traseul de 16 kilometri pe jos.
Pe fondul cererii crescute, autorităţile locale au emis în 2023 un regulament mai strict privind plafonul de zbor, verificarea meteorologică orară şi obligativitatea unui al doilea pilot pentru cursele aflate la peste 3 000 m altitudine, însă doar jumătate dintre operatorii privaţi au implementat integral noile cerinţe.
În urma accidentului, guvernul statului Uttarakhand a suspendat temporar toate zborurile turistice pe ruta Kedarnath–Gaurikund şi a convocat un audit tehnic urgent la firmele care operează în „Coridorul Chota Char Dham”. Ministerul Federal al Aviaţiei Civile a anunţat că Direcţia Generală a Aviaţiei Civile (DGCA) va investiga împreună cu producătorul elicei – Bell Textron – eventuale defecţiuni de fabricaţie sau erori de mentenanţă.
Ancheta va reevalua şi criteriile de aptitudine medicală a piloţilor, având în vedere altitudinea mare şi lipsa presurizării cabinei, factori de stres suplimentar pentru echipaj.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.











Cele mai citite










