Trenul prezidențial, expus la Gara de Nord. Cum arată trenul de două milioane de dolari al lui Nicolae Ceaușescu

Vlad Măntoiu | Publicat: 22.09.2025 09:30 | Actualizat: 22.09.2025 10:34
Cu ocazia Zilelor Bucureștiului, trenul folosit de către Nicolae Ceaușescu a fost expus la Gara de Nord, unde a putut fi vizionat de către oameni. Acesta este compus din 17 vagoane, și are multiple dormitoare, o bucătărie, un restaurant și mai multe băi.
Trenul prezidențial a fost adus duminică în Gara de Nord cu ocazia Zilelor Bucureștiului, unde românii au putut să vadă opulența din interiorul acestuia, cu care au mers trei președinți.
Cum arată trenul folosit de către Ceaușescu, Iliescu și Băsescu
Trenul șefilor de stat are în total 17 vagoane, dintre care 15 sunt vagoane speciale. Structura acestuia include: două vagoane rezervate președintelui, alte două vagoane cu dormitoare și sufragerie pentru președinte sau alți oficiali și trei vagoane cu dormitoare pentru miniștri. Pe lângă acestea, trenul mai are un vagon-dormitor cu nouă cabine, un vagon sufragerie, un vagon bucătărie și un vagon restaurant.
De asemenea, trenul dispune de două vagoane cu motoare Rolls Royce, un vagon pentru transportul mașinilor, un vagon de transmisiuni STS și două vagoane de clasa I. Un detaliu notabil este faptul că lângă dormitorul prezidențial se afla o cameră cu o canapea pe care dormea câinele lui Nicolae Ceaușescu, conform Club Feroviar.
Istoricul Trenului Prezidențial
În anii 1970, Nicolae Ceaușescu a decis înlocuirea vechii garnituri a trenului, moștenită de la Gheorghiu-Dej, cu un tren ultramodern și luxos, care a costat aproximativ două milioane de dolari, la valoarea din anii 1980. Ajustată la valoarea inflației, suma plătită atunci de către Ceaușescu ar avea astăzi o putere de cumpărare echivalentă a 7.8 milioane de dolari.
Vagoanele trenului au fost construite la Întreprinderea de Vagoane Arad, fiind finalizate în anul 1984. Acestea au fost mobilate grandios, cu elemente de lux importate de către Ceaușescu din Europa, din afara țărilor comuniste. Trenul Prezidențial dispunea de dotări precum aer condiționat, mătase pe pereții încăperilor, mochete de luxoase și căzi.
Pe lângă condițiile de cinci stele din interior, trenul a fost conceput pentru a circula cu o viteză ridicată și confort maxim. Boghiurile acestuia au fost construite să reziste la viteze de peste 200 km/h, atingând totuși această viteză doar pe anumite secțiuni de cale ferată. Într-un test din 1975, trenul a atins 180 km/h pe ruta Câmpina – Ploiești, și a reușit să ia un viraj cu 209 km/h lângă Buftea, conform Club Feroviar. Trenul lui Ceaușescu a rămas, și până astăzi, cel mai rapid tren construit în România.
Cu toate că a fost comandat inițial de Nicolae Ceaușescu, trenul a fost folosit și de către Ion Iliescu, Adrian Năstase și Traian Băsescu, în activități oficiale și ceremonii de stat. Ultima dată, trenul a fost folosit în anul 2023, când oficiali ai Ministerului Transporturilor, împreună cu o delegație a Comisiei Europene, au circulat de la București la Constanța.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











