Start înscrieri la Rabla 2025 pentru persoane fizice. Lista completă a documentelor necesare

Redactia | Publicat: 02.09.2025 19:03
Din septembrie încep înscrierile pentru persoanele fizice în cadrul programului Rabla. Mai departe ai toate detaliile necesare pentru realizarea dosarului.
AFM a confirmat că sesiunea pentru persoane fizice va fi relansatp la finalul acestei luni, după închiderea celei pentru persoane juridice. Programul Rabla 2025 a fost adoptat prin intermediul unei Ordonanțe de Urgență, cu un plafon fix maxim de 200 milioane de lei. Valoarea ecotichetului pentru o mașină pur electrică a fost redusă la suma de 18.500 de lei pentru a eficientiza utilizarea fondurilor. Cuantumurile propuse în ghid sunt următoarele:
- 15.000 lei – plug-in hibrid sau motocicletă electrică
- 12.000 lei – sistem hibrid
- 10.000 lei – propulsie termică (benzina, GPL/GNC) sau motocicletă
Cum te înscrii la programul Rabla 2025
De reținut este faptul că programul Rabla 2025 este destinat doar persoanelor fizice care au rezidența în România, nu înregistrează datorii fiscale și nici nu au la activ condamnări definitive pentru infracțiuni împotriva mediului. Aceștia vor trebui să fi casat și radiat un vehicul vechi, la un colector autorizat, aceasta fiind una dintre părțile esențiale ale dosarului.
Fiecare persoană poate primi pe numele său maximum două tichete, câte unul pentru fiecare autoturism nou pe care doresc să-l achiziționeze într-o sesiune, iar valoarea tichetelor va fi între 10.000 și 18.500 de lei, în funcție de tipul autovehiculului.
Înscrierea se poate face online prin intermediul aplicației PSIPAN, care este disponibilă pe site-ul AFM. Lista de documente necesare este următoarea:
- Cerere de finanțare completată electronic (fără semnătură olografă)
- Act de identitate valid, care confirmă reședința în România
- Certificate de atestare fiscală: pentru obligații la stat (max. 90 zile) și la buget local (max. 30 zile)
- Documente ale autovehiculului vechi: carte de identitate, certificat de înmatriculare, dovada predării la un colector autorizat și dovada radierii la DRPCIV
După ce vei depune dosarul, AFM va verifica documentația și îți va oferi statutul de beneficiar finanțare, în cazul în care este totul în regulă. Ai la dispoziție 90 de zile pentru casarea sau radierea unui vehicul vechi și achiziționarea unuia nou.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











