Stand-up vs. satira clasică. Mihai Tatulici și Doru Bușcu vorbesc despre umorul de azi: ''Îl cumpără pe ăsta plin de pornografii''

Ene Valentina | Publicat: 29.03.2025 15:48 | Actualizat: 29.03.2025 15:55
În cea de-a treia ediție a emisiunii iAM Tatulici, difuzată pe platforma iamnew.ro, jurnalistul Mihai Tatulici a avut un dialog captivant cu Doru Bușcu, autor al publicației Cațavencii, despre dificultățile tot mai mari cu care se confruntă presa satirică în România. Discuția a scos la iveală nu doar provocările financiare și editoriale ale revistei, ci și schimbările fundamentale din gusturile publicului, care au transformat peisajul umorului contemporan.
- iAM Tatulici se vede în fiecare miercuri și joi, de la orele 21:30 pe iAMnews.ro, pe Facebook, YouTube și TikTok.
O luptă fără sfârșit, dar și fără rezultate
Încă de la începutul conversației, Mihai Tatulici a subliniat că orice luptă necesită rezultate pentru a continua.
„Cred că și luptători ca dumneavoastră o să obosească, dacă nu apar rezultate”, a spus Tatulici.
Doru Bușcu nu a ezitat să răspundă cu sinceritate.
„Am obosit demult. Rezultatele nu vor exista niciodată. E un soi de resemnare, de fatalism consimțit, de care încerc să mă bucur cu umor”, a explicat Bușcu.
Jurnalistul a subliniat astfel că, în ciuda eforturilor, nu există o perspectivă clară de succes pentru presa satirică.
Tatulici a continuat ideea: „E un dublu paradox. Nu e nici măcar o luptă cu morile de vânt, că morile astea nici nu merg.”
„E ceva ce trebuie să continue”, a replicat Bușcu. „Pentru că m-am gândit de multe ori că, sigur, trebuie să îți mai vezi și de viața ta uneori, dar sunt totuși niște sute de mii de cititori care așteaptă să vadă ce urmează, să vadă urmarea, noul episod, va mai fi umor, va mai fi... Și n-are rost să-i dezamăgești, chiar dacă ești...”.
Publicul de altădată și cel de astăzi
O temă centrală a discuției a fost schimbarea profundă a gusturilor cititorilor. Dacă în urmă cu două-trei decenii umorul rafinat, bazat pe subtilități și ironie, avea priză la public, astăzi consumatorii preferă forme de divertisment mai directe și mai explicite.
„Vreau să vă întreb, mai e umor?”, a intervenit Tatulici.
„Noi râdem. Între noi râdem. Însă, umorul a coborât nivelul pentru că publicul a coborât și nu mai cumpără umorul de acum 20 de ani, de acum 25 de ani, acum 30”, a răspuns Doru Bușcu, fără să ezite.
Mihai Tatulici a punctat că acest tip de umor explicit umple sălile de spectacole.
„Îl cumpără ăsta din toate sălile în care se fac stand-up-uri, care e plin de pornografii”, a remarcat el.
„Trebuie să-l comprim, să fie mai scurt. Și dacă vrei să-ți pui ceva, trebuie să fii mai explicit decât altădată”, a răspuns Doru Bușcu pragmatic.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











