Schimbare majoră pe WhatsApp. Detalii despre cea mai importantă modificare

Gabriela Gogu | Publicat: 17.06.2025 16:29 | Actualizat: 17.06.2025 16:32
Meta Platforms a anunțat că va introduce reclame pe WhatsApp, marcând astfel o schimbare majoră în strategia platformei de mesagerie, care până acum a evitat publicitatea.
Decizia vine la 10 ani după ce aplicația a fost cumpărată de Meta. în 2014, pentru suma de 19 miliarde de dolari. Noile reclame vor apărea în secțiunea de ”Actualizări” (Updates) a aplicației, mai exact în cadrul funcției ”Status”.
WhatsApp va introduce reclame în aplicație
Aceasta este o funcționalitate similară cu ”Stories” de pe Instagram, unde utilizatorii pot posta mesaje, fotografii sau videoclipuri timp de 24 de ore. Reclamele vor fi interactive și vor permite utilizatorilor să comunice direct cu afacerile respective prin intermediul mesageriei.
Meta nu se oprește aici, va începe și modernizarea funcției ”Canale” (Channels), lansată în 2023. Aceasta va include reclame afișate în rezultatele căutărilor, iar administratorii de canale vor avea opțiunea de a introduce abonamente lunare pentru acces la conținut exclusiv.
Meta va solicita comisioane
Deși Meta nu va percepe comisioanele inițial, compania a anunțat că, pe termen lung, intenționează să rețină un comision de 10% din veniturile generate.
WhatsApp are în prezent peste 3 miliarde de utilizatori activi lunar, dintre care peste 100 de milioane doar în Statele Unite. CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a declarat că interacțiunile dintre companii și clienți prin intermediul mesageriei vor deveni un pilon esențial al modelului de afaceri al companiei.
Meta mai anunță că va utiliza ”informații foarte simple” pentru a recomanda reclamele pe care le va afișa utilizatorilor WhatsApp, a declarat vineri Nikila Srinivasan, șefa de la business la Meta.
Meta a precizat că, cel puțin pentru moment, nu va utiliza date personale sensibile pentru personalizarea reclamelor. Anunțurile vor fi adaptate pe baza unor informații generale, precum țara, orașul, dispozitivul utilizat, limba și istoricul de interacțiuni cu conținutul anterior.
Anunțul privind introducerea reclamelor vine într-un context tensionat pentru gigantul tech, care se confruntă în prezent cu o amplă anchetă antitrust în Statele Unite, vizând achizițiile WhatsApp și Instagram.
Reprezentanții Meta susțin însă că aceste modificări nu vor afecta criptarea end-to-end a mesajelor și apelurilor private din cadrul WhatsApp.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











