S-a dat verde la circulație pe podul care traversează Dâmbovița, în Sectorul 3. Robert Negoiță a anunțat deschiderea oficială
Ene Valentina | Publicat: 12.09.2024 13:13 | Actualizat: 12.09.2024 13:19
Pe 12 septembrie 2024, Primăria Sectorului 3 a marcat un moment important în dezvoltarea infrastructurii urbane din București prin deschiderea oficială a unui nou pod care traversează râul Dâmbovița în zona Lunca Priporului. Edilul Robert Negoiță a anunțat că proiectul, început în luna mai a acestui an, a fost finalizat în doar trei luni, subliniind astfel eficiența și rapiditatea cu care au fost realizate lucrările.
S-a deschis circulația pe noul pod din Sectorul 3
Noua construcție, un proiect ambițios și așteptat, este dotată cu trei benzi de circulație pe fiecare sens, ceea ce va contribui semnificativ la fluidizarea traficului în această zonă aglomerată a capitalei. În plus, podul include trotuare ample și piste dedicate bicicliștilor, facilități esențiale pentru siguranța și confortul tuturor participanților la trafic.
Podul de la Lunca Priporului se dovedește a fi un exemplu de modernizare a infrastructurii, integrând tehnologii avansate pentru o funcționare optimă. În intersecțiile nou create, au fost instalate semafoare inteligente echipate cu bucle de inducție, care vor contribui la gestionarea eficientă a fluxului de vehicule și pietoni. Aceste semafoare sunt concepute pentru a adapta timpii de semaforizare în funcție de densitatea traficului, reducând astfel timpii de așteptare și îmbunătățind circulația.
În ceea ce privește aspectul estetic și funcțional al podului, edilul Negoiță a menționat că sensurile și trotuarele sunt despărțite prin jardiniere plantate cu vegetație ornamentală. Acestea nu doar că îmbunătățesc aspectul vizual al podului, dar contribuie și la creșterea siguranței prin marcarea clară a delimitărilor. Iluminatul este asigurat de lămpi cu LED-uri, care asigură o iluminare eficientă și economică pe timp de noapte.
Dimensiunile suprastructurii podului sunt impresionante, având o lățime totală de 34,45 metri. Partea carosabilă de 11,30 metri pe sens asigură suficient spațiu pentru traficul intens, iar trotuarele sunt dotate cu lățimi variate pentru a acomoda pietonii și bicicliștii în condiții de siguranță. Pe sensul dinspre strada Lunca Priporului, trotuarul tehnic are o lățime de 80 cm, iar pe sensul opus, trotuarul este extins la 4,30 metri, oferind mai multă libertate de mișcare pentru pietoni.
Cât a costat întreaga construcție
Investiția totală în construcția acestui pod a fost estimată la 15.068.977,38 lei, inclusiv TVA, un cost considerabil care reflectă complexitatea și importanța proiectului. Podul este situat la granița Sectorului 3 cu județul Ilfov, respectiv cu localitatea Popești Leordeni, și este de așteptat să aducă beneficii semnificative pentru locuitorii ambelor zone.
„Studiile de trafic arată că o soluție incontestabilă de reducere a valorilor de trafic și implicit a poluării este dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru eliminarea blocajelor. Primăria Sectorului 3 a realizat deja o serie de proiecte majore de infrastructură rutieră, dintre care amintim:
- Pod Nicolae Teclu, construit tot peste râul Dâmbovița;
- Pasajul Soarelui, la ieșirea către Autostrada A2;
- Pasaje supraterane Theodor Pallady”, transmite Primăria Sectorului 3, într-un comunicat de presă.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.