Românii își iau la revedere de la ghișee și cozile interminabile. Serviciile fizice, eliminate de la 30 iunie

Gabriela Gogu | Publicat: 27.06.2025 10:28 | Actualizat: 27.06.2025 11:45
Adio ghișee și cozi interminabile într-un sector din București. De la 30 iunie serviciile fizice vor fi complet eliminate
Vești bune pentru românii dintr-un sector al Capitalei. Ghișeele și cozile interminabile atât de urâte de cetățeni vor fi date uitării. Instituția a decis să elimine complet serviciile fizice, iar totul se va desfășura online începând cu 30 iunie.
Dispar ghișeele și cozile interminabile din sectorul 3 al Capitalei
Toate documentele, solicitările și cererile vor putea fi depuse exclusiv online, după cum anunță Primăria Sectorului 3. A fost creată o platformă digitală dedicată, astfel locuitorii cartierelor din Sectorul 3 nu se vor mai confrunta cu birocrația.
Decizia luată de instituție semnifică un pas important spre digitalizare. Se urmăresc, astfel, tendințele actuale de eficientizare administrativă, iar reprezentanții instituției se așteaptă ca rezultatele să fie mulțumitoare.
Tot ce au de făcut cetățenii din Sectorul 3 este să își creeze un cont pe pagina oficială a primăriei sau în aplicația mobilă. Aceasta poate fi descărcată atât pe dispozitivele cu sistem de operare Android, cât și pe cele iOS. Contul se poate crea doar cu adresa de e-mail sau cu autentificarea prin intermediul altor platforme utilizate pentru servicii guvernamentale, cum ar fi Ghiseul.ro.
Aplicația va fi disponibilă din 30 iunie
Primăria Sectorului 3 pune la dispoziția locuitorilor în format online toate serviciile ce presupuneau anterior prezența fizică la ghișeu. Prin doar câteva atingeri ale ecranului sau click-uri se pot accesa informații despre taxe și impozite, autorizații comerciale, urbanism și utilități publice. Prin intermediul aplicației se pot depune și documente, însă este nevoie de o semnătură electronică.
Dispar ghișeele din București, iar cea mai bună parte a acestei aplicații lansate în contextul digitalizării este faptul că elimină total timpul de deplasare și așteptare la clasicele ghișee. Astfel, fiecare document este direcționat automat prin platformă către departamentele responsabile din cadrul Primăriei Sectorului 3. Prin această metodă se reduce, de asemenea, și timpul de rezolvare a diverselor probleme.
Un alt beneficiu este faptul că utilizatorii pot urmări permanent stadiul fiecărei solicitări înregistrate. Vor primi notificări în timp real, atât prin aplicație cât și pe e-mail. O hartă interactivă va arăta și care este parcursul sesizărilor și cum se rezolvă acestea de către autoritățile abilitate.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











