Proiect ambițios pentru români! Câți kilometri de autostradă vor fi construiți până la finalul anului viitor
Ene Valentina | Publicat: 13.11.2024 17:01 | Actualizat: 13.11.2024 17:38
Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, problemele legate de infrastructura rutieră și traficul aglomerat revin în atenția autorităților și a publicului. Discuțiile despre drumuri, autostrăzi și necesitatea unei rețele moderne de transport nu sunt noi, însă de această dată, oficialii din Ministerul Transporturilor și-au prezentat intențiile cu un accent clar pe termene și obiective concrete, în speranța de a schimba situația actuală în mod decisiv.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a oferit recent detalii despre proiectele de infrastructură rutieră care urmează să fie realizate în următorii ani. Potrivit acestuia, autoritățile plănuiesc să adauge între 250 și 300 de kilometri de autostradă și drum expres până în 2025. Această completare a rețelei rutiere este crucială, mai ales având în vedere că România suferă de un deficit sever în ceea ce privește infrastructura rapidă, în special în regiunile care au un potențial economic ridicat și necesită conectivitate eficientă.
Un punct major de interes pentru anul 2025 este finalizarea autostrăzii A7, o rută de transport importantă care va conecta Moldova cu restul țării. Autostrada A7 reprezintă unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din ultimii ani și, odată completată, va contribui semnificativ la fluidizarea traficului în zona de nord-est a României, care este actualmente izolată în ceea ce privește conexiunile rapide de transport.
Obiective ambițioase până în 2028 și 2031
Pentru perioada 2025–2028, Ministerul Transporturilor și-a propus o extindere semnificativă a rețelei de autostrăzi și drumuri expres, cu un total de 1.200 de kilometri noi. Această expansiune este un obiectiv ambițios, dar necesar, în contextul în care România are una dintre cele mai subdezvoltate rețele de autostrăzi din Uniunea Europeană. În lipsa unei infrastructuri adecvate, economia locală riscă să rămână izolată de piețele internaționale, iar regiunile mai puțin dezvoltate vor continua să fie dezavantajate.
Un alt obiectiv important stabilit pentru anul 2031 este ca fiecare județ din România să aibă acces la autostradă. Aceasta ar însemna că locuitorii și afacerile din toate colțurile țării ar putea beneficia de drumuri rapide, favorizând dezvoltarea economică și îmbunătățind calitatea vieții în regiunile mai puțin conectate în prezent. Realizarea acestui plan presupune un efort financiar și administrativ semnificativ, iar succesul său va depinde de voința politică și de prioritățile guvernelor viitoare.
”Anul viitor țintim între 250 și 300 de kilometri pentru că, vă spuneam, A7 este posibil să fie finalizată în totalitate anul viitor. Noi lucrăm acum pe zona de program de guvernare. Până în 2028, noi vrem să dăm în trafic cel puțin 1.200 kilometri de autostradă și drum expres și până în 2031 ne-am făcut un plan să avem toate județele României conectate la autostradă și drum expres și un program, pentru că nu-i neapărat să ajungi cu o autostradă într-un județ, trebuie să și conectezi orașele reședință de județ la infrastructura majoră.
Asta înseamnă cu adevărat că România va fi conectată integral la nivel de autostradă și drum expres. Este un termen ambițios, bazat pe experiența din ultimii patru, cinci ani în care am gestionat infrastructura rutieră a României și știm că se poate chiar și mai mult față decât facem acum”, a declarat secretarul de stat, într-un interviu pentru Gândul.
Importanța bugetului alocat și a continuității
Scrioșteanu a subliniat că pentru a atinge aceste obiective este esențial ca guvernele care se vor succeda să asigure finanțarea necesară. Bugetul pentru infrastructură este crucial nu doar pentru construcția de drumuri noi, ci și pentru întreținerea celor existente. În contextul economic actual, marcat de incertitudini și constrângeri financiare, este necesar ca infrastructura rutieră să rămână o prioritate națională.
În plus, un buget consistent și continuitatea proiectelor sunt esențiale pentru a evita situațiile întâlnite în trecut, când proiectele au fost începute, dar abandonate din lipsă de fonduri sau din cauza schimbării priorităților politice.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.