Primul tren cumpărat de CFR în ultimii 20 de ani a intrat în probe. Care este ruta pe care va merge
Ene Valentina | Publicat: 10.11.2024 13:34 | Actualizat: 10.11.2024 14:54
După o pauză de două decenii în achizițiile de garnituri feroviare noi, România se pregătește să lanseze în circulație primul tren electric de ultimă generație, Coradia Stream, produs de Alstom Ferroviaria SpA. Trenul a început deja testele de anduranță, parcurgând rute simbolice pentru călătoriile românești: București - Brașov și București - Constanța.
Prima garnitură a pornit sâmbătă într-o călătorie inaugurală, fără pasageri, către Brașov, în cadrul unui program intens de probe care urmează să dureze 10 zile, cu scopul de a evalua performanțele tehnice și de a asigura siguranța maximă a pasagerilor.
Primul tren cumpărat de CFR a intrat în probe
Trenul Coradia Stream, o unitate multiplă electrică de tip EMU, reprezintă o alegere semnificativă pentru sistemul feroviar românesc, punând accent pe confort, siguranță și eficiență energetică. Fiind o structură modulară, garniturile Coradia Stream sunt configurabile de la 3 la 10 vagoane, putând astfel să răspundă flexibil cerințelor variate ale diferitelor trasee. În plus, designul său cu podea joasă elimină necesitatea rampelor sau treptelor, asigurând accesibilitatea pentru toate categoriile de pasageri.
Capabil să atingă o viteză de până la 200 km/h, Coradia Stream este unul dintre cele mai rapide trenuri destinate transportului de călători din România. Totodată, trenul integrează soluții moderne de reducere a consumului energetic, dar și tehnologii cu emisii zero directe de carbon, un aspect esențial pentru angajamentele de sustenabilitate asumate de sectorul feroviar european.
Noile trenuri vor fi operate de CFR Călători, operatorul național de transport feroviar de pasageri, care își propune astfel să aducă transportul feroviar românesc la standarde comparabile cu cele din vestul Europei. În afară de confortul suplimentar și de viteza superioară, Coradia Stream promite și o fiabilitate ridicată și costuri reduse de întreținere, aspecte esențiale pentru un operator care se confruntă cu provocări bugetare și infrastructurale.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), care a contractat achiziția trenurilor de la Alstom Ferroviaria SpA în martie 2022, a planificat o mentenanță pe termen lung a acestor unități, asigurată printr-un contract de întreținere de 15 ani. Valoarea totală a proiectului pentru achiziția celor 37 de trenuri și serviciile de mentenanță se ridică la 2,42 miliarde de lei, fără TVA.
Primele teste și provocările din calendarul de livrare
Primul tren a fost livrat în România pe 4 decembrie 2023 și de atunci a fost supus mai multor teste riguroase, atât în depouri, cât și pe teren. Deși calendarul de livrare a celorlalte 36 de unități a întâmpinat unele întârzieri, ARF și Alstom își mențin obiectivul de a implementa cât mai rapid aceste trenuri pe diverse rute naționale.
Probele recente au implicat și prima întâlnire a trenului Coradia Stream cu iarna românească, acesta fiind „botezat” de prima ninsoare a sezonului, duminică, în timpul unui traseu de testare pe ruta București - Brașov. În zilele următoare, garnitura va efectua probe suplimentare pe traseul către Constanța, iar dacă rezultatele se mențin în parametrii estimați, călătorii ar putea deja să își rezerve bilete pentru 20 noiembrie, când este planificat debutul său oficial în serviciul de transport public de pasageri.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.