Poșta Română și noul logo de 237.000 de lei. De ce s-au ridicat costurile la aproape 48.000 de euro

Vlad Măntoiu | Publicat: 12.09.2025 21:15 | Actualizat: 12.09.2025 21:15
Compania Națională Poșta Română a început în 2025 un proces de modificare a identității vizuale ale companiei, iar o imagine cu noul logo al Poștei a apărut în spațiul public, stârnind numeroase reacții.
Poșta Română a dezvăluit noul logo pe care îl va avea, iar reacțiile apărute în spațiul public sunt critice la adresa companiei de stat.
Aproape 48.000 de euro pentru un simplu logo
Conform detaliilor din sistemul electronic de achiziții publice, contractul dintre Poșta Română și firma SC INOVEO CONCEPT SRL costă 237.854 de lei și constă în servicii de branding.
Suma acoperă mai multe aspecte ale proiectului, acestea fiind: înțelegerea situației actuale a brandului corporate (53.263 RON), crearea unui workshop pentru definirea platformei de brand (63.010 RON), documentarea arhitecturii de brand într-un material format PDF (44.459 RON), prezentarea unei rute creative (40.845 RON), livrarea unor materiale și template-uri în format editabil, PDF sau poze (26.088 RON) și pregătirea unui ghid de brand în română, cu un set de reguli prezentate în format PDF (10.189 RON).
Noua siglă a Poștei Române a fost deja înscrisă la OSIM ca fiind marcă înregistrată a companiei de stat. De asemenea, proiectul este publicat pe 20 mai 2025, având un termen de execuție de patru luni.
Poșta Română publică clarificări în urma apariției imaginii în spațiul public
“Compania Națională Poșta Română, liderul serviciilor de poștă și logistică din țară, a demarat în acest an un amplu proces de rebranding și diversificare a portofoliului de branduri, proces care ESTE ÎNCĂ ÎN DESFĂȘURARE și care marchează o nouă etapă în istoria sa de peste 163 de ani.
Poșta Română, partenerul strategic al statului, trece printr-o transformare majoră bazată pe 3 direcții: ghișeu universal – infrastructură de relație între cetățeni și companii cu instituțiile statului; curierat și logistică- bază solidă de hub-uri logistice, concurent în e-commerce și last-mile; și servicii financiar-bancare-soluții digitale accesibile”, se arată în comunicatul emis de către compania de stat.
Poșta Română precizează, de asemenea, că “strategia de rebranding presupune un pachet complex, ce include, în acord cu procesul de transformare organizațională, o nouă identitate vizuală a companiei sub umbrela unui brand principal puternic, cu o arhitectură clară, a cinci sub-branduri specializate și a unui brand endorsat. La finalul acestui proces, va face publică noua strategie de rebranding, cu toate componentele ei, așa cum vor fi ele definite”.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.











Cele mai citite











