Fostul ministru al Digitalizării a mers cu soția la ghișeu pentru a își face buletin cu cip: ”Să confirme că locuim în același spațiu”

Gabriela Gogu | Publicat: 28.06.2025 10:37 | Actualizat: 28.06.2025 12:34
Fostul ministru al Digitalizării, Ciprian Teleman, a reușit recent să finalizeze procedura de emitere a noii cărți electronice de identitate, după ce a revenit la ghișeu cu soția sa, proprietara în acte a casei unde locuiesc împreună.
Ciprian Teleman a fost ministru al Digitalizării în perioada decembrie 2020 – septembrie 2021 în Guvernul Cîțu. În mandatul său, ministerul a negociat cu oficialii Comisiei Europene tot pilonul de digitalizare din PNRR, inclusiv implementarea cărții electronice de identitate.
Fostul ministru al Digitalizării a mers cu soția la ghișeu
La începutul lunii, acesta a întâmpinat probleme la ghișeul Evidenței populației din Corbeanca, acolo unde locuiește alături de soția și fiul său, A vrut să-și schimbe actualul act de identitate valabil cu noul buletin cu cip.
Nu a putut deoarece casa și terenul sunt pe numele soției. I s-a spus că potrivit legii ar trebui să revină la ghișeu cu soția care să dea o declarație scrisă de primire în spațiu și să prezinte și documentele care dovedesc dreptul de proprietate.
”M-am întors la ghișeu cu soția, după aproximativ o săptămână, pentru că trebuia să confirme că locuim în același spațiu. Procedura s-a reluat din punctul în care a fost întreruptă, a mers foarte repede și urmează că în 20 de zile de la data finalizării procedurii să primesc o înștiințare prin email privind faptul că a fost emisă Cartea Electronică de Identitate. Probabil va trebui să ma duc să o iau de la Evidența Populației Corbeanca”, a declarant pentru HotNews Ciprian Teleman.
Ciprian Teleman nu a reușit să își facă din prima noul buletin cu cip
Săptămâna trecută, mai spune acesta, aceeași procedură a fost necesară și pentru emiterea unei cărți electronice de identitate pentru fiul său.
”Soția mea a trebuit să fie de față și când fiul meu a completat săptămâna trecută cererea de emitere a CEI”, a spus Teleman.
”Ar fi fost mai simplu să fiu identificat dacă aveam un extras de carte funciară, dar nu avem cadastru. Abia acum se face un cadastru electronic la Corbeanca. Primăria de Corbeanca abia acum face niște pași mai serioși spre digitalizare, fiindcă s-a schimbat conducerea comunei. Corbeanca a fost mult timp în afara Ghiseul.ro, în timp ce în țară erau înrolate peste 1000 de primării.”, a mai spus acesta.
MAI a venit cu clarificări
Conform legislației în vigoare (OUG nr. 97/2005 și Normele Metodologice aprobate prin HG nr. 295/2021), cetățenii români au dreptul de a-și stabili sau schimba liber domiciliul ori reședința. Însă, dovada adresei de domiciliu se face cu acte valabile privind titlul locativ.
”În situația în care solicitantul actului de identitate nu este proprietar al imobilului, dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă de primire în spațiu a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, care trebuie să prezinte documentul cu care face dovada dreptului de proprietate, respectiv actele încheiate în condițiile de validitate prevăzute de legislația română în vigoare, privind titlul locativ (de exemplu, contractul de vânzare-cumpărare)”, precizează MAI, pentru sursa citată.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











