Cum poți obține vouchere pentru energie electrică? Măsura se aplică după 1 iulie

Redactia | Publicat: 27.06.2025 11:59
În contextul expirării plafonării de la energia electrică, Guvernul vine în sprijinul persoanelor cu dificultăți financiare prin emiterea unor vouchere.
De la 1 iulie 2025, va fi liberalizat prețul la energia electrică, adică plafonarea va expira și fiecare persoană va plăti la curent fix atât cât consumă. Pentru a venit în ajutorul persoanelor care nu au o situație financiară bună, guvernanții au pregătit vouchere de 50 de lei lunar, care se acordă electronic și sunt destinate doar persoanelor din categoriile vulnerabile.
Cine poate solicita vouchere pentru energie
Acest voucher se va acorda prin intermediul unei ordonanțe de urgență, care a fost inișiată de către Ministerul Muncii și Energiei. Conform regulilor anunțate de Guvern, vor fi considerate eligibile persoanele singure, care au un venit lunar net de sub 1940 de lei sau familiile al căror venit se calculează cu 1784 lei per membru.
Nu vor fi considerate eligibile persoanele care nu au acte de identitate valabile, persoanele care nu au domiciliul în România ori cele care se află într-un regim instituționalizat sau de tip penitenciar.
Documentele necesare pentru înscriere:
- Act de identitate valabil – carte/buletin/pașaport. În cazul în care se face prin împuternicit, ambele acte – adică atât ale beneficiarului și ale împuternicitului vor fi necesare
- Declarație pe proprie răspundere privind veniturile, componența familiei și locul de consum (aceasta trebuie să fie inclusă în cerere).
- Dovada venitului net – veți avea nevoie de o adeverință de la serviciu, pensie, indemnizații sau veți da o declarație în lipsa altor surse de venit.
- Contract de furnizare energie electrică, pentru a demonstra adresa locului de consum
- Factura de energie electrică curentă sau restantă, în original, pentru validarea contului către furnizor
- În cazurile speciale (de exemplu, atunci când este vorba despre consumator termic centralizat): certificat de validare a datoriei emis de asociația de proprietari/locatari.
Vă puteți înscrie online, prin intermediul aplicației EPIDS, unde se completează online o cerere și se atașaează lista documentelor necesare. Există și varianta prin care vă puteți înscrie în program dacă veți merge la primărie, oficiul poștal ori cu ajutorul autorităților locale, dacă nu dispuneți de acces la internet.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











