CNI, instituția care “respiră” lux. Peste 66.000 de euro pentru uleiuri esențiale și odorizante

Vlad Măntoiu | Publicat: 14.10.2025 12:04 | Actualizat: 14.10.2025 12:14
Compania Națională de Investiții, aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, a plătit peste 66.000 de euro pentru servicii de parfumare cu uleiuri esențiale în sediul propriu. Reprezentanții instituției spun că au “optimizat costurile” și că măsura era necesară pentru un “mediu de lucru agreabil”.
Compania Națională de Investiții (CNI), aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, a cheltuit în ultimii patru ani peste 329.900 de lei (aproximativ 66.600 de euro) pentru servicii de parfumare a propriului sediu din București, potrivit unei investigații Spotmedia.
Serviciile sunt similare celor folosite de cluburi exclusiviste din capitală, și au fost cumpărate de la firma MCM Creative Complex SRL, deținută de antreprenorul Cosmin Dragoș Boncea.
De la 30 la 40 de aparate de parfumare
CNI a început în 2022 cu două contracte prin încredințare directă, pentru 30 de aparate de parfumare, inclusiv două panouri Art Scent de 43 de inchi, capabile să difuzeze atât mirosuri, cât și mesaje video. În următorii ani, numărul dispozitivelor a crescut constant.
În 2023, instituția a închiriat 40 de aparate, iar costurile anuale au urcat la 83.600 de lei (16.955 euro). În 2024, cheltuielile au crescut din nou cu peste 9%, ajungând la 91.200 de lei (18.351 euro), sumă menținută și în 2025, potrivit Spotmedia.ro.
Toate aceste achiziții au fost făcute prin încredințare directă, fără licitații.
Explicația oficială: “Nevoia unui mediu agreabil”
Întrebată de ce o instituție publică are nevoie de asemenea servicii, CNI a transmis că obiectivul principal este “asigurarea unui mediu de lucru modern și agreabil”: “Spațiul de birouri a fost recompartimentat, iar accesul în unele birouri se face printr-un hol comun cu grupul sanitar, ceea ce a generat disconfort olfactiv. Serviciile de ambientare au fost introduse pentru a remedia această situație și pentru a îmbunătăți calitatea mediului interior”, a explicat instituția pentru sursa menționată.
CNI a mai transmis că nu au fost realizate rapoarte oficiale privind beneficiile serviciilor, dar că s-au constatat “rezultate pozitive”.
“Salariații nu au mai sesizat mirosuri neplăcute, iar numeroși vizitatori au remarcat atmosfera plăcută din instituție”, a adăugat compania.
Parfumare “optimizată”, nu extravagantă
Oficialii CNI afirmă că soluția aleasă este una “eficientă” financiar, susținând că închirierea aparatelor este mai avantajoasă decât cumpărarea lor.
“Dispozitivele de odorizare sunt puse la dispoziție în regim de custodie. Achiziția lor ar fi presupus o investiție inițială semnificativă, iar costul consumabilelor ar fi comparabil cu cel al chiriei lunare”, a precizat instituția.
Deși cheltuielile cu parfumarea birourilor pot părea excesive, CNI a încheiat anul 2024 cu un profit de peste 213 milioane de lei, astfel încât instituția nu exclude continuarea acestor servicii și în anii următori, “în condițiile în care bugetul va permite”, a mai transmis compania.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











