Acte necesare pentru obținere pașaport. Lista completă a documentelor și prețuri

Redactia | Publicat: 17.06.2025 12:43
Procedura pentru obținerea pașaportului a fost simplificată în 2025 iar modul de obținere a devenit mult mai lejer. Din rândurile care urmează veți afla de ce documente aveți nevoie pentru obținerea unui pașaport.
Eliberarea unui pașaport românesc nu a fost niciodată mai simplă, atât pentru adulți, cât și pentru minori, iar serviciile online chiar au devenit varianta preferată de români.
Acte necesare pentru pașaport în 2025
În România, se eliberează două tipuri de pașaport, cel simplu electronic, valabil timp de 10 ani pentru adulți, 5 ani pentru minorii cu vârste de peste 12 ani și 3 ani pentru cei sub 12 ani. Plus pașaportul simplu temporar, care este valabil doar 12 luni și se emite doar în cazurile excepționale, atunci când nevoia de deplasare este una urgentă.
În cazul pașaportului simplu electronic, veți avea nevoie de:
- carte de identitate în valabilitate, în original
- dovada achitării taxei pentru pașaport, iar în 2025, costul este de 258 de lei pentru cel electronic și 96 de lei pentru cel temporar. Plata se poate face online pe ghiseul.ro, ori la CEC Bank sau la Trezorerie.
- o cerere tip pe care o veți completa la ghișeu, în prezența funcționarului public
- pașaportul anterior, în cazul în care acesta există, trebuie predat la eliberarea celui nou
Acte necesare pentru obținerea unui pașaport în cazul minorilor sub 18 ani:
- Certificatul de naștere al minorului (original)
- Cartea de identitate a minorului (dacă are peste 14 ani)
- Actele de identitate ale părinților (originale)
- Dovada achitării taxei
- Declarație de acord din partea ambilor părinți
- Se poate da în fața funcționarului de la pașapoarte, notar sau în străinătate la consulat.
- Pașaportul anterior, dacă există
Copiii cu vârste de până la 14 ani nu trebuie să fie prezenți la ghișeu, însă în cazul minorilor, care depășesc vârsta de 14 ani, aceștia trebuie să fie prezenți personal, pentru poză și semnătură.
Pașaportul temporar se oferă doar în condiții speciale, atunci când este dovedit că este nevoie de el în regim de urgență (aici ne referim la boală gravă, deces, deplasări oficiale), iar în acest caz este nevoie de:
- Dovada urgenței (bilet de avion, programare medicală, invitație etc.)
- Declarație pe proprie răspundere privind motivul solicitării
Cererile se depun fie la Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte, fie online, după o programare prealabilă, realizată pe site-ul epasapoarte.ro.
Pașaportul electronic se eliberează în 5-7 zile în România și în 10-15 zile, în cazul în care acesta este solicitat în străinătate. Iar cel temporar în 1-2 zile lucrătoare, în funcție de urgența întâmpinată.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.












Cele mai citite











